Jakie są różnice pomiędzy upadłością przedsiębiorcy a upadłością konsumencką?

Anna Błach        20 grudnia 2015        Komentarze (0)

Ocena zachowania przedsiębiorcy niewypłacalnego ma istotne znaczenie dla możliwości ogłoszenia upadłości konsumenckiej oraz oddłużenia. W sytuacji gdy przedsiębiorca staje się niewypłacalny ma obowiązek ustawowy w terminie 30 dni złożyć wniosek o upadłość. Inaczej jest w przypadku  konsumenta bowiem złożenie wniosku o upadłość stanowi jego przywilej, z którego nie musi korzystać, a zatem nie ma terminu na złożenie wniosku o upadłość konsumencką. Nie złożenie wniosku o upadłość gospodarczą przez osobę fizyczną prowadzącą działalność czyli nie wywiązanie się przedsiębiorcy z tego obowiązku oraz zamknięcie firmy są głównymi przeszkodami  w ogłoszeniu na późniejszym etapie upadłości konsumenckiej.

Nie jest to jednak przeszkoda nieusuwalna, niejednokrotnie szczególne sytuacje powodują, że Sądy nie traktują tego jako przesłanki negatywnej, pomijają ją wyjątkowo. Znajomość okoliczności, które uzasadniają wyjątkowo uwzględnienie wniosku o upadłość konsumencką są trudne do skatalogowania. Nie mniej każdy praktyk będzie  potrafił uwrażliwić Sądy na te przesłanki, stąd tak koniecznym jest korzystanie z pomocy adwokatów specjalizujących się w tych sprawach.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Adwokacka adwokat Anna Błach Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka adwokat Anna Błach z siedzibą w Warszawie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem biuro@blach-kancelaria.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: